Θεσμική Αναβάθμιση Ελεγκτικού & Πειθαρχικού Ρόλου Συλλόγων και ΠΦΣ

Τα τελευταία χρόνια όταν και χρειάστηκε πραγματικά να αναδειχθεί ο εποπτικός ρόλος των οργάνων μας φάνηκαν τα κενά που υπήρχαν στις πραγματικές δυνατότητές μας! Σε συνδυασμό με τη μακρόχρονη ραστώνη του Κλάδου πολλές φορές όλοι οι συνάδελφοι βρέθηκαν να είναι θύματα παραβατικών συμπεριφορών. Την ίδια στιγμή οι προβλέψεις του Μνημονίου για απελευθέρωση των αγορών έγιναν λανθασμένα (ή και ηθελημένα) αντιληπτές ως αφορμή παύσης της ισχύος της φαρμακευτικής δεοντολογίας, ως λόγος υποβάθμισης του επιστημονικού ρόλου του φαρμακοποιού αλλά και ως έναρξη μιας εμπορευματοποίησης του φαρμακείου πέρα από τα όρια που θα έπρεπε να θέτει ο σεβασμός αλλά και το σε βάθος συμφέρον των φαρμακείων μας. Χωρίς να υπολογίζουμε τη ζημιά που κάνουμε με μόνο οδηγό μια ψευδαίσθηση πρόσκαιρου (αλλά απατηλού) “κέρδους” εισάγουμε πρακτικές που στην συνείδηση του κοινού υποβιβάζουν το φαρμακείο σαν ένα απλό λιανεμπορικό κατάστημα. Και στο γήπεδο αυτό θα είμαστε σίγουρα χαμένοι.


Για να μπορέσουμε να επιστρέψουμε σε ένα ελάχιστο κοινά αποδεκτό επίπεδο εικόνας του Φαρμακείου, της περίθαλψης και του φαρμακοποιού θα χρειαστεί σε πρώτη φάση να συμφωνήσουμε με την Πολιτεία για τον εποπτικό ρόλο που θα δώσει στους Συλλόγους για την επίτευξη αυτού του σκοπού. Ειδικότερα θα πρέπει να γίνουν κοινά αποδεκτά: τι ελέγχουμε, βάση ποιών προτύπων, με ποια δικαιοδοσία και ποιους ελεγκτικούς μηχανισμούς, τι τελεσίδικες ποινές μπορούν να επιβληθούν.


Αν δεν ισχύουν τα παραπάνω δεν υπάρχει ουσιαστικά θεσμικός ελεγκτικός ρόλος! Μόνο ευθύνες που μας ζητούνται αλλά δεν μπορούμε να τις αποδώσουμε!



Οι άξονες που θα πρέπει να κινηθεί ο σύλλογος ως θεσμικό όργανό και που θα πρέπει να ζητήσει από την πολιτεία να εφαρμοστούν καθώς είναι και προς το δικό της συμφέρον είναι:



  1. Η επιστημονική εγκυρότητα της παροχής της φαρμακευτικής περίθαλψης. Αυτό σημαίνει πως η πολιτεία σε συνεργασία με το σύλλογο εργάζονται από κοινού για: Διεύθυνση φαρμακείου από αδειούχο φαρμακοποιό όλες τις ώρες της λειτουργίας του. Σεβασμό στις κοινοτικές οδηγίες και εθνικούς νόμους που αφορούν την χορήγηση φαρμάκων.Τήρηση των νόμων που αφορούν την προστασία των Ταμείων από σπατάλες. Περιοδικό έλεγχο της ικανότητας και των γνώσεων του φαρμακοποιού να παρέχει περίθαλψη
  2. Έλεγχος της διατήρησης της λειτουργίας του φαρμακείου σε επίπεδα επιχειρηματικότητας που έχουν συμφωνηθεί από πριν με το Κράτος. Δυνατότητα στο σύλλογο να μπορεί να αποτρέψει πρακτικές εμπορευματοποίησης εκτός ορίων
  3. Έλεγχος συμμόρφωσης του ηλεκτρονικού εμπορίου με τις κοινοτικές οδηγίες. Πιστοποίηση ηλεκτρονικών φαρμακείων ώστε να αντιστοιχούν σε φυσικά (βλέπε κοινοτική οδηγία). Συμμετοχή στη διασφάλιση της προβολής επιστημονικής πληροφορίας από ηλεκτρονικά φαρμακεία βάση των κοινοτικών οδηγιών - Αρχή πιστοποίησης ηλεκτρονικής υπογραφής και ελέγχου κριτηρίων λειτουργίας ηλεκτρονικών φαρμακείων. Ηλεκτρονική κάρτα υγείας. Τομέας μελετων υγείας-Data Bank ΠΦΣ για να αποδοθεί, πέρα από το προφανές τεράστιο πολιτικό και συνδικαλιστικό όφελος, η χρηματική αξία των data που παράγονται, με κάθε σκανάρισμα, σε αυτόν που ανήκουν: το Φαρμακοποιό!
  4. Συμμετοχή στη διασφάλιση της διακίνησης προσωπικών δεδομένων των ηλεκτρονικής συνταγογράφησης
  5. Ολοκλήρωση και εκσυγχρονισμό της Φαρμακευτικής Δεοντολογίας και Νομοθεσίας
  6. Αποτροπή κάθε μηχανισμού τρομοκρατίας και εκβίασης του απλού Συναδέλφου
  7. Αποτροπή κάθε ιδιωτικού συμφέροντος που κρυμμένο πίσω από νομοθετήματα απειλεί ανά πάσα στιγμή να αλώσει την επαγγελματική μας ανεξαρτησία